Teisipäevane hommik

Täna on jälle üks nendest hommikutest, mil kõik tundub nii värske ja ilus ja lootustandev. Ehk on asi jälle selles tõusva päikese peegelduses, mis me elutuba täidab või hoopis selles, et kuigi Eileen ärkas öösel 4 korda, tunnen ma end siiski puhanuna.

Praegu magab Eileen oma esimest hommikuund. Ilusa üllatusena jäi ta magama protestita. Ühel hetkel ilmus ta minu juurde lutt suus ( ei tea kust ta selle kätte sai), pani oma pea mulle põlvedele ja silmad kinni. Nii harmooniline see magama jäämine küll ei ole, noh, et ikka peab kussutama ka. Aga vähemalt oli armas viis näitamaks, et okei emps, ma olen valmis, kuku kussutama nüüd 😀

Eile tekkis mul jälle mingi sundmõte millist pilti ma Eileenist teha tahaks ja nüüd ma kasutasin ta uneaega natukene selleks, et ettevalmistusi teha. Eks ma jään lootma, et ma saan siis paar pilti tehtud ka, sest ausalt öeldes on Eileenist piltide tegemine üks tohutult aega kulutav ettevõtmine. Peamiselt seetõttu, et ta kohe üldse ei taha ühe koha peal olla. Ja kes see teda süüdistada saab, maailm vajab avastamist ju 😀

Ühtlasi mõtlesin, et ehk peaksin ka tegema mingi projekti, et teen aasta jooksul igal nädalal Eileenist pildi. Muidugi ma teen temast tegelikult nädala jooksul kümneid pilte aga ma mõtlen just natukene läbimõeldumat pilti mitte ” Eileen toolijalga söömas”. Oleks ehk aasta lõpus mõnus vaadata.

Nüüd ma aga joon oma kohvi lõpuni ja üritan välja mõelda mida hiljem poest osta. Ma tahaks Eileeni menüüd natukene suurendada aga võimalikult ettevaatlikult. Ehk siis kommentaariumisse võib vabalt jätta soovitusi mida ühele kaheksa kuusele beebile anda võiks. Praegu on ta toiduvalik üsna kesine. Peamiselt kas kana-või veiseliha vastavalt siis kas koos kõrvitsa, suvikõrvitsa, pastinaagi,lillkapsa või porgandiga. Putru ja magusaid püreesid saab ka.
Tahaks talle hakata andma natukene rohkem enda toitu ( ilma soola/piprata iseenesestmõistetavalt) aga siin on ka see, et mis ja kuidas. Beebile ju idee poolest praetud toitu ei annaks aga me praeme endale pea kõik. Teeks talle ahjus siis miskit? Ühesõnaga ideid palun 🙂

16 kommentaari “Teisipäevane hommik

  1. Mina olen teinud banaanipannkooke (1 muna, 1 banaan) või sees praetult. Väga hästi läks peale. Samuti röstsepik maitsestamata toorjuustuga/ purustatud avokaadoga/ purustatud banaaniga. Ja mahe täisterapastat, see suur lemmar. Kõrvale värske kurgi liistakad. Ehk said ideid. 😉

    • Huvitav kui ma ainult munakollasega teen, kas tuleb välja? Ma munavalget veel ei tahaks anda talle. Ma olen superpõdeja toidu suhtes 😀
      Röstsepik millegagi on päris huvitav mõte. Iseasi kas ma siit midagi peale baguette’ide leian 😀

  2. 8 kuusele olen mina andnud näiteks:

    Hakklihahautist (hakkliha, kartul, värske tomat, natuke vett- koori tomat(id) ja kartul(id), tükelda ja pane kõik ained koos potti ja hauta 10-15min)

    Kapsa-õunapüree (1 riivitud õun, 250ml peeneks hakitud kapsast, vett, 2spl rosinaid – pane kõik ained potti ja kata veega nii, et kõik oleks kergelt kaetud, lase keema ja siis hauta madalamal kuumusel 15-20min, püreesta)

    Suvikõrvitsaomlett (100ml riivitud suvikõrvitsat, 2-3 munakollast, 30ml vett, 1tl oliivõli, värsket või külmutatud tilli- klopi munakollased lahti, vala juurde vesi ja sega läbi, lisa suvikõrvits. Küpseta väikesel pannil nõrgal kuumusel valmis, raputa peale tilli)

    Kala andsin ka, mida küpsetasin ahjus koos köögiviljade ja tükikese taluvõiga.

    Ehk leiad siit mõne sobiva, mida Eileenile pakkuda 🙂

  3. Kelli lemmik oli aurutatud lõhe/forell, lillkapsas, brokoli, porru. Kalalt hoolega luud välja noppida ja kõik saumiksriga ära püreestada ning lisada veidi oliiviõli. 🙂

    • Mirjam, ma ei öelnud kordagi, et ei või 🙂 Ma ütlesin, et mina idee poolest ei annaks.
      Idee poolest tähendab ka siinkohal rohkem seda, et parema meelega hautaks/aurutaks/keedaks ja küpsetaks ja siis alles praeks. Ise ma eelistan ka rohkem ahjus küpsetatud toite praetutele aga need võtavad suurem osa juhtudel tahes-tahtmata rohkem aega. Eileeni kogused on aga hetkel veel nii pisikesed, et talle saab rutem valmis.

      • Selle poolest, et ma praen täiesti suvalise õliga aga ahjus panen tavaliselt kas küpsetuskaussi ( mul ei tulnud õige sõna meelde) või küpsetuskotti ja lisan vett mitte õli. No ja igasugused sibulad ja muud jutud ka, aga neid saab pannile ka panna muidugi 😀

      • mina tegin kõik E toidud küüslaugu, sibula, tšilli ja/või ürtidega 🙂 lihtsalt ilma soolata. mis õli sa paned ei puhu põhimõtteliselt mingit pilli (eelistaks ikka extra virgin oliivõli), kuni sa seda suitsema ei lase, ei ole see kahjulik. muud vahet ma ei näe 🙂

      • Mingi vahe neil ikka natukene peaks olema, et mis tervislikum ja mis veidi vähem. Aga mu põhiprobleem ei olegi selles, et kas praadida või mitte aga mul lihtsalt ei ole häid ideid mida talle süüa teha 😦 Oleks ideid, küll siis praeks ka 😀

  4. oi kui palju siin häid mõtteid on. ainult et minu piiga on selline pirtsakas, kes emme suure vaevaga tehtud toidu välja sülitab ja võimalusel üldse laiali loobib. aga egas midagi… banaanipamnkooki tegema.. selle sööb kas või ise pärast ära!

Lisa kommentaar